Feedback & förbättringar

Vi vill gärna ha dina förslag och idéer på hur vi kan göra Gardio bättre för dig! Berätta om fel du upptäckt, föreslå funktioner eller förändringar, och kom ihåg att rösta på idéer så vi vet vilka som är viktigast för dig!

OBS! Ett förslag per post!

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Utomhuskamera

Utomhus bevakning av husets ingångar/fönster

298 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    41 comments  ·  Kameror & larm  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Fjärrstyra kamerainställningar via Mina Sidor

Möjlighet att starta om/rikta om kameror på distans. Vi som har larm i fritidshus tycker det är jobbigt att åka 30 mil eller mer för att starta om kameror om de slutar fungera.

Maskning borde också kunna ske på distans och egentligen ser jag ingen skillnad på inställningar på panelen och på distans, det borde funka på samma sätt.

60 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Mina Sidor  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Omedelbar notifiering i mobilen vid larm när jag är hemma

Jag larmar på när sover, och om någon kommer in i huset så vill jag ha notifiering i mobilen omedelbart, dvs inte efter 40 s när nedräkningen avklarad.

36 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Notifieringar  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Vi lägger till flera typer av notifieringar nu. En är att det säger ‘pling’ i mobilen direkt när larm triggas (dvs när nedräkningen STARTAR på panelen. Sedan blir det ju larmsignal i mobilen när räknat ned till noll (som idag).

4. Faktura

Hej.

Jag vill ha en E-faktura på min räkning, jag tycker att endast få en faktura på mail är under all kritik! Autogiro är inte ett alternativ som jag tycke är bra heller.

MVH
    Wille

24 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Övrigt  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Övervaka kamerornas uppkoppling

Nyfiken på hur man löst frågan med externa störsignaler, finns det aktiv monitorering av kameror som gör att larmet aktiveras då kameror störs ut av en extern radion frekvens? Känner till fall där professionella Tjuvar andvänt sig an denna teknik för att oberört kunna ta sig in!

om detta är fallet så hur ser er plan ut för att försvåra ex genom kryptering?

17 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    started  ·  6 comments  ·  Kameror & larm  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. "Lagg"/för låg uppdateringsfrekvens av kameran -> video

Kameran har på tok för mycket "lagg" (bildernas uppdaterings frekvens) default och ger dålig "premiumkänsla".
    1) Man skulle kunna ställa detta själv under inställningar och varför inte upplösningen på bilderna.
    2) man borde kunna se om routern/huvudenheten kan ställas på ett bättre ställe, tex är det något som stör etc. En enkel "signaloptimerings funktion" hade gjort att er lösning ahde optimerats/kalibrerats på ett enkelt vis.

11 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Kameror & larm  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Live view med motorstyrning pan-tilt

Jag som har larmet på min sommarstuga går ofta in på "titta nu" för att se så allt står rätt till. vill dock kunna vrida kameran för att ex se om kaffebryggaren står på eller om ett annat fönster står öppet och liknande. Det hade varit bra även efter en storm att kunna vrida kameran så man ser ut genom ett annat fönster och se om trädgårdsmöblerna blåst bort eller träd vält.

11 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Kameror & larm  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. Styra vilka användare som får info om på-/av-larmning

Skulle vilja kunna styra vilka användare som får info om på-/av-larmning. Det blir ett jäkla plingande i alla telefoner annars ;( / Jan

9 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Notifieringar  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

I IOS kan varje användare nu styra ljudet individuellt per larm, så man slipper höra tex när ngn går hem från kontoret på kvällen. Skall komma även i Android.

• Don't see your idea?

Feedback & förbättringar

Categories

Feedback and Knowledge Base