Övervakningsfunktion som filmar rörelser och sparar till extern disk, eller till molnet
Övervaknings funktion som filmar rörelser och sparar till extern disk, eller sparar till molnet.

Mycket intressant idé… Ligger på listan!
-
Dag Sandgren commented
Jag har en lokal NAS inlåst och oåtkommlig så detta skulle funka fint för mig som extra säkerhet.
-
AdminSven Hålling (Admin, Gardio) commented
Fredrik, håller med om detta, det är en jätteintressant tjänst! Vi håller på och lägger till videostreaming nu, det är första steget. Sedan 'bevakningsscenario', dvs att du kan definiera vad varje kamera skall göra när den detekterar rörelse, kopplat till olika bevakningsscenario som du definierar själv. Därefter är det nog dags...
-
Fredrik Thermaenius commented
Det här ligger högst upp på min önskelista och borde vara användbart för de flesta som vill övervaka ngt utan för den skull utlösa larmet. Istället startar inspelning och sparas i molnet. En garageplats, en altan eller en trädgård tex. Extra viktigt nu när ni släpper er utomhus kamera.
Känns som detta är den riktning många tillverkare går. T ex Dropcam och oCo.
Kan man inte kolla deras spelare och "kopiera"? -
Funderingar kring denna funktion. Antingen så spelar man in till lokal disk eller USB-minne. Eller så till molnet. Oavsett vilket så vill viju kunna se filmerna via Mina Sidor, så letar efter en bra spelare som man ha för visningen. Tacksam för idéer.
-
Daniel, jovisst skulle man ju kunna göra det. Men det är ju lite meckigt tex om kameran sitter högt upp. Eller i sommarstugan och du är hemma. Så planen är att kunna spela upp videon via Mina Sidor.
-
Anonymous commented
Det är väl bara att ta ut minnet och spara över det på datorn och sedan koppla in det igen ;p
-
Robert, tack för bra idé! Vi har funderingar i denna riktning, och skulle passa bra efter vi lagt dit videofunktionen. Centralenheten har ju redan USB-port så skulle ju inte vara så svårt att hänga en NAS eller stor USB-sticka på den. Dock skulle vi behöva ngn bra mjukvara för att söka och spela upp när man vill sedan vill kolla vad som hänt. Vet att det finns lite open source-prylar för detta, några bra idéer?