Live view med motorstyrning pan-tilt
Jag som har larmet på min sommarstuga går ofta in på "titta nu" för att se så allt står rätt till. vill dock kunna vrida kameran för att ex se om kaffebryggaren står på eller om ett annat fönster står öppet och liknande. Det hade varit bra även efter en storm att kunna vrida kameran så man ser ut genom ett annat fönster och se om trädgårdsmöblerna blåst bort eller träd vält.

Videoström är på G, och då kommer man kunna styra kameran, ändra maskeringar och djurfilter mm från dator eller mobil.
-
AdminSven Hålling (Admin, Gardio) commented
Kai, ja absolut det är inget problem! Vi tar med det i kravlistan för utvecklingsarbetet!
-
Kai commented
Kul att ni gillar ide'n, frågorna som ni beskriver känns som relativt enkla att lösa då funktionerna redan finns i systemet. Den har ju redan ett minne vart den skall titta när det är pålarmat, sätt liveview i avlarmat, man måste ju ändå slå koden för att titta på liveview och sedan en automatisk pålarmning om man inte styrt på ex 3 min.
-
AdminSven Hålling (Admin, Gardio) commented
Hej, tack för bra förslag!
Hittills har vi tänkt att eftersom kameran ändå ser i princip hela rummet så varför skulle man vilja styra runt. Men dina argument är ju bra...
Vi håller på med videostreaming och fjärrkontroll av kamerorna nu. Då kommer du kunna styra dem, men för att det skall vara praktiskt att göra det du beskriver måste vi även lägga till att kamerorna sedan skall gå tillbaka till av/pålarmat läge utan att dessa ändras. Dessutom måste ju larmet 'larmas av' medans man tittar runt så larmet inte går pga kamerornas rörelse....Jag lägger upp detta på önskelistan...